Sabtu, 22 Ogos 2009

Tun Dr Mahathir Mohamad


Tun Dr. Mahathir bin Mohamad was the fourth Prime Minister of Malaysia. He held the post for 22 years from from 1981 to 2003, making him Malaysia's longest-serving Prime Minister, and one of the longest-serving leaders in Asia. During his term in office, he was credited for engineering Malaysia's rapid modernization and promoting non-individualistic "Asian values", Tun Mahathir is also known for his criticisms of western and developed countries.

During this administration, he is considered as one of Asia's most influential leaders as well as among developing nations and non-aligned movement. Mahathir is also noted in the Western world as an outspoken critic of Western civilization.

From : Wikipedia


Sepanjang hidup saya, walaupun sekadar di Sarawak ke, Malaysia ke, perbandingan ikon2 negara dapat dilihat dengan perjuangan, pembangunan dan kepimpinan yang mereka buat. Lagenda negara seperti Tun menjadikan saya lebih selamat dan kukuh untuk memperjuangkan bakat saya untuk terus hidup bersama keluarga di tanah pusaka ini dan terus berjuang untuk negara, terus menghambakan diri dengan agama Islam. Negara-negara lain mungkin ada cerita yang hebat tentang hero mereka, tetapi dengan hero yang seorang ini, dah cukup memadai untuk berbanggga dengan negara sendiri.

Tidak ada ganti barangkali cuma impian rakyat seperti saya agar perjuangan yang diimpikan beliau diteruskan dan diperjuangkan malah ditambahkan lagi dengan visi tersendiri dan cara kehormat bagi memastikan saya, keluarga saya dan seluruh rakyat masih rasa selamat dan masih berbangga dengan nama Malaysia.

2 ulasan:

tedlive berkata...

Hidup generasi-M

Cheers,
Tmei

Hazize San berkata...

tq tsan mei... i believe in M's Eras